Motto

Objednejte si ukázkovou hodinu

Vyplňte tento formulář a my se Vám ozveme s nabídkou vhodných termínů ukázkové hodiny.

Jméno a příjmení * Telefon * E-mail *
Video

Výuková metoda použitá v jazykových kurzech Quatra

Naše jazyková škola již léta používá svoji unikátní metodu, která má daleko od bezduchého vyplňování jednoho cvičení za druhým. Stačí půlrok a můžete se zapojit do jednoduché konverzace. I přes veškerou snahu lektorů a lektorek ale domácí příprava neodpadá. Věnujte ji trochu svého času a není nic, co by bránilo rozvoji jazykových znalostí a získání schopnosti domluvit se – objednat si v restauraci, zeptat se na cestu či si postěžovat u lékaře.   A to vše v cizím jazyce!


A jak že to vlastně vyučujeme?

 

1) Používáme PowerPointové prezentace, které usnadňují orientaci studentů v probírané látce během hodiny. Žádné skloněné hlavy do knížky. Knížka je pouze doplněk. Nezavíráme se, ale věnujeme pozornost jazyku a ostatním.

 

2) Pokyny k jednotlivým aktivitám říkáme jednoduše a srozumitelně. Pracujeme se zpětnou vazbou od studentů.

 

3) Konverzace probíhá především ve dvojicích. Simulujeme tak reálný svět, na který se připravujete.

 

4) Nevyvoláváme studenty jednotlivě. Pracujeme jako skupina, tím odpadá jakýkoliv stres a ostych. Je nám jasné, že spousta studentů je již nějaký ten pátek ze školy. Díky tomu naši studenti bezprostředně reagují. A o tom to přece je.

 

5) Lektor studentům pomáhá, opravuje je a doplňuje. Citlivě a účinně.

 

6) Gramatiku vysvětlujeme, co možná nejstručněji. Tak abyste ji mohli začít okamžitě používat. Bez zbytečných okolků.

 

7) Novou látku po vysvětlení procvičuje nahlas celá skupinka společně a to několika „quatro“ způsoby. Nová látka se tím ukládá do aktivní paměti a v případě potřeby rychle naskočí. Žádné doplňování nudných cvičení, 60 % hodiny mluvíte vy. Tady platí, že kdo toho víc řekne, víc se naučí. 

 

8) Domácí příprava se skládá z poslechu nahrávek, které vám lektor zadá na konci každé lekce. Díky pravidelnému poslechu a našemu systému výuky se učíte jazyk mnohem rychleji.

 

9) Poslouchat můžete v autě, při uklízení nebo vaření. Nahrávky posloucháte několikrát za sebou, při nízké úrovni hlasitosti a minimálním soustředění. Jazyk tak vnímáte podvědomě, nenásilně, ale účinně.

 

10) Snazší už to nebude. Stačí se rozhodnout, že opravdu chcete umět cizí jazyk.

 

Víme, že to funguje. Přesvědčte se o tom také. 

 

 

A co se na metodě líbí našim lektorům?

 

Jana F.

„Určitě systém a návaznost jednotlivých učebnic. Jednu knížku se studenty projedeme, pak vezmeme jinou na stejné úrovni, v ní si vše zopakujeme a přihodíme něco navíc. Je to super, jak se všichni zlepšují.“

 

Lucie S.

„Když jsem zvažovala nastoupit jako lektorka do jazykové školy QUATRO, poprosila jsem o možnost zavítat do výuky a podívat se na práci lektorů. Zjistit více o metodě QUATRO. Hodina měla švih, ocenila jsem aktivní přístup lektora a studentů. Studenti si látku během hodiny několikrát procvičili. Po skončení výuky jsem šla poděkovat lektorce za možnost se hodiny účastnit a zeptala jsem se jí, jak dlouho skupina daný kurz navštěvuje. Na základě mých 16-tiletých zkušeností jsem tipovala dva roky a více. Lektorka mi vyrazila dech sdělením, že skupina studuje 6 měsíců. Byla jsem rozhodnuta. Dnes jsem v QUATRU již čtvrtým rokem a nelituji. Funguje to!“

 

Jana N.

„Na QUATRU se mi líbí to, že kurzy mají na sebe návaznost. To, co se naučíte v prvním roce u nás, se v dalším roce rozvíjí a doplňuje. Doplníte si slovíčka, gramatiku apod. Po prvním roce studia jste schopni základní konverzace. V dalším pokračování si vše opakujete a doplníte. Díky tomuto systému se studenti zlepšují rychleji.“

 

Michala B.

„QUATRO metoda je rozmanitá – má 4 pilíře. Větší část výuky tvoří konverzace, ale nechybí ani gramatika, poslech a čtení. Vše do sebe zapadá a student se na hodinách nenudí vyplňováním cvičení apod. Na hodinách je přátelská atmosféra.“

 

Denisa Š.

„Za mě je výhodou mluvení a poslech. Když studenti poslouchají doma nahrávky, je vidět, jak krásně se jim pak na hodině pracuje s novou látkou Ke cvičení připravuji konverzaci, aby všichni studenti aktivně mluvili. To je nejdůležitější. Učím začátečníky – ten pokrok díky mluvení a poslouchání je za jeden rok neuvěřitelný. Též bych vyzvedla, že v hodině se nejenom mluví a poslouchá ale také se probírá gramatika a nová slovní zásoba, bez ní by to taky nešlo.“

 

Jakub S.

„Mně samotnému se velmi líbí, že se ustupuje od zbytečně obsáhlého vysvětlování gramatiky. Ta se navíc vysvětluje velmi účelně – po částech. A po každé části následuje její natrénovaní za pomocí překladů a opakování. Student si vše postupně osvojí a v dalším průběhu hodiny mu už nedělá problémy probíranou látku používat při procvičování a jednoduché konverzaci. Většina knížek je navíc vyvážená. Je to mix gramatiky, poslechů, čtení a dostatku možností pro mluvení. Vše se prolíná, monotónnost chybí. Použití sluchátek je další plus navíc. Z pozice lektora musím říct, že to je geniální věc. Věřím, že účinně pomáhají odbourávat prvotní ostych u začátečníků, kteří nejsou zvyklí jazyk používat před někým cizím. Není důvod se něčeho obávat, rozmluví se všichni. A v pohodě.“